klantenservice
voor al je vragen
vragen over
blokker & externe verkooppartners
Wat is een externe verkooppartner bij Blokker?
Een externe verkooppartner is een andere webwinkel, groothandel, retailer of fabrikant die producten verkoopt via de Blokker website. Dankzij onze externe verkooppartners is Blokker in staat om alle klanten een nog breder en dieper assortiment aan te bieden. Wij zijn bemiddelaar in het geval van verkoop van producten van externe verkooppartners. U sluit in dat geval een overeenkomst met de externe verkooppartner.
Waar vind ik de contactgegevens van de externe verkooppartners?
Contactgegevens van externe verkooppartners vind je in het betaaloverzicht dat je van Blokker ontvangt of online in het volgende overzicht van onze verkooppartners.
Hoe kan ik producten van externe verkooppartners herkennen?
Producten van externe verkooppartners zijn op de Blokker website geïdentificeerd met 'Verkoop door [Naam van de verkooppartner]'.
Doen producten van verkooppartners mee aan Blokker-promoties?
Nee, producten van externe verkooppartners zijn uitgesloten van Blokker kortingsacties en promoties.
Kan ik producten van verkooppartners afhalen in de winkel?
Het is helaas niet mogelijk om een product van een externe verkooppartner in een Blokker winkel te laten bezorgen. Ook als je een Blokker-product en een product van een externe verkooppartner bestelt is het helaas niet mogelijk om de bestelling als geheel in de winkel te laten afleveren.
Kan ik een BTW specificatie ontvangen voor producten van een verkooppartner?
Een BTW specificatie voor producten van externe verkooppartners moet je direct bij de verkooppartner opvragen.
Waarom ontvang ik mijn bestelling in meerdere keren?
Producten van Blokker zelf en producten van externe verkooppartners worden apart verzonden vanuit hun respectievelijke distributiecentra..
Hoe kan ik een bezorgafspraak maken van zware of grote producten?
Voor grote of zware producten neemt de externe verkooppartner contact met je op om een bezorgafspraak te maken.
Wat is de levertermijn van mijn bestelling?
De exacte levertermijn van producten van externe verkooppartners wordt vermeld op de website bij het product en op het betaaloverzicht.
Kan ik de bezorging van mijn bestelling volgen?
Ja, de Track & Trace gegevens worden door de externe verkooppartner naar je e-mailadres gestuurd.
Wat moet ik doen als ik mijn bestelling nog niet heb ontvangen?
Neem contact op met de klantenservice van de externe verkooppartner zelf, voor informatie over je bestelling.
Wat is de retourtermijn van externe verkooppartners?
De retourtermijn bij externe verkopers is 30 dagen.
Hoe kan ik mijn product retourneren naar een externe verkooppartner?
Neem contact op met de klantenservice van de externe verkooppartner voor retourinstructies of raadpleeg de instructies op Blokker.nl. Op Blokker.nl worden ook de retourinstructies vermeld per externe verkooppartner. Klik hier voor het overzicht van onze externe verkooppartners met daarbij hun contactgegevens, retourinstructies en Algemene Voorwaarden.
Kan ik een product van een externe verkooppartner retourneren in de winkel?
Nee, producten van externe verkooppartners kunnen niet in één van onze Blokker winkels worden teruggebracht en kunnen niet naar het antwoordnummer van Blokker worden teruggestuurd.
Wat zijn de retourvoorwaarden van externe verkooppartners?
Let er bij het retourneren op dat de producten ongebruikt, ongewassen, onbeschadigd, compleet met accessoires/onderdelen en in de - indien redelijkerwijs mogelijk - originele verpakking worden teruggestuurd. Indien dit niet het geval is kan een eventuele waardevermindering bij jou in rekening worden gebracht. Hygiëneproducten en makkelijk kopieerbare producten zoals games, cd's, dvd's en software, waarvan de verzegeling na levering is verbroken, kunnen niet worden geretourneerd.
Gelden er retourkosten voor bestellingen bij externe verkooppartners?
Voor de meeste producten geldt dat je het gratis terug kan sturen naar de externe verkooppartner. Voor grote en/of zware pakketten, waarvoor een ophaal afspraak gemaakt moet worden, kunnen eventueel retourkosten gerekend worden. Vraag vooraf bij de desbetreffende externe verkooppartner naar de eventuele kosten of voorwaarden.
Krijg ik een ontvangstbevestiging voor retourzending?
Ja, de verkooppartner zal de retourontvangst bevestigen en Blokker start vervolgens de terugbetaling. Als je 5 werkdagen na het terugsturen nog geen bevestiging hebt ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice van de externe verkooppartner om te vragen of zij jouw retourzending hebben ontvangen en of zij dat aan Blokker willen doorgeven.
Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug na het retourneren?
Binnen 14 dagen na ontbinding ontvang je het aankoopbedrag terug. Bij betaling met cadeaukaart neemt Blokker contact op voor de terugbetaling.
Als je 14 dagen na je retourbevestiging nog geen geld van Blokker teruggestort hebt gekregen, neem dan contact op met de klantenservice van Blokker.
Heb ik garantie op producten van verkooppartners?
Ja, er geldt een wettelijke garantie op alle producten. Contacteer de verkooppartner voor garantieaanspraak. Eventuele afwijkende garantietermijnen, zoals bijvoorbeeld fabrieksgarantie worden specifiek vermeld op het garantiebewijs van het aangekochte product.
Waar kan ik een klacht indienen over externe verkooppartners?
Voor een zo spoedig en soepel mogelijke afhandeling van de klacht verzoeken wij je direct te richten tot de verkooppartner. De contactinformatie kun je terugvinden in de orderbevestiging en op de volgende pagina. Mocht je er niet met de verkooppartner uitkomen of een klacht hebben over de verkooppartner zelf, dan kun je contact opnemen met de Blokker klantenservice.
Blokker en de Digital Services Act
De Digital Services Act (DSA) stelt regels voor online diensten zoals Blokker om klanten in de EU beter te beschermen. Blokker heeft gecontroleerd en voldoet niet aan de criteria voor een "zeer groot online platform" omdat ze minder dan 45 miljoen maandelijkse gebruikers hebben. Ze blijven het aantal gebruikers volgen en passen de regels van de DSA toe, zoals het correct tellen van actieve gebruikers, exclusief bots.
Notice and Take Down Procedure
Op de website van Blokker biedt Blokker externe verkooppartners ook de mogelijkheid hun producten aan te bieden en te verkopen, naast het aanbod van Blokker zelf. Als een product door een externe verkooppartner wordt aangeboden op blokker.nl dan is dit altijd duidelijk bij het aanbod zelf vermeld.
Zie je illegale inhoud op onze website, bijvoorbeeld omdat een artikel of content inbreuk maakt op jouw intellectuele eigendomsrechten, bij wet verboden is, discrimineert of anderszins onrechtmatig is, dan kun je dit melden door een mail te sturen naar klachtencommissie@blokker.nl. Vermeld in het onderwerp van je e-mail “NTD” en voeg in je e-mail in ieder geval de volgende informatie en documenten bij:
1) Een gemotiveerde verklaring van de redenen waarom de content illegaal is:
- Vermeld bij inbreuk op intellectuele eigendomsrechten om welk recht het gaat (auteursrecht, merkenrecht, modelrecht, octrooirecht) en voeg bewijs van jouw intellectuele eigendomsrecht toe (certificaat, registratienummers of andere documenten waaruit blijkt dat je de rechthebbende bent)
- Verboden of anderszins onrechtmatig: beschrijf wat er verboden of onrechtmatig is
2) De precieze elektronische locaties (URL's) waar de illegale inhoud te vinden is
3) Een screenshot van de content/product wat inbreuk maakt of onrechtmatig is
4) De naam van de verkopende partij
5) De naam en het e-mailadres van de persoon of organisatie die de melding doet.
Met het versturen van de e-mail verklaar je dat je de melding te goeder trouw indient en dat alle verstrekte informatie en bewerkingen nauwkeurig en volledig zijn. Je melding wordt alleen door ons in behandeling worden genomen, als deze volledig is.
- Blokker zal de ontvangst van jouw e-mail bevestigen en jouw melding beoordelen.
- Als na beoordeling blijkt dat het aannemelijk is dat het om illegale inhoud gaat dan zal Blokker het aanbod aanpassen of offline halen, naar gelang de ernst van het geval. Indien naar het oordeel van Blokker geen sprake is van illegale inhoud dan wordt de melding afgewezen.
- Blokker kan ook besluiten de melding niet in behandeling te nemen. In dat geval zal zij motiveren waarom de melding niet in behandeling kan worden genomen, bijvoorbeeld omdat onvoldoende is gemotiveerd waarom de inhoud illegaal is, bewijs ontbreekt of de exacte URL niet is toegevoegd.
- Blokker zal jou op de hoogte brengen van haar besluit. Tegen dit besluit kan eventueel binnen zes maanden gemotiveerd een klacht worden ingediend volgens de klachtenprocedure.
Interne klachtenprocedure
- Eventuele klachten kunnen kenbaar worden maken op het e-mailadres connect@blokker.nl. Klachten dienen duidelijk met benoeming van feiten en omstandigheden te worden omschreven.
- Blokker Connect neemt binnen zeven werkdagen contact op om de klacht te bespreken en samen een passende oplossing te vinden.
- Indien Blokker Connect de klacht vervolgens niet naar tevredenheid weet op te lossen is er de mogelijkheid de klacht schriftelijk in te dienen bij de interne klachtencommissie van Blokker, bestaande uit tenminste 3 werknemers van Blokker, maar die niet werkzaam zijn op de afdeling Blokker Connect.
- Voor het indienen van de klacht aan de interne klachtencommissie van Blokker dien je een e-mail te sturen naar het volgende adres: klachtencommissie@blokker.nl voorzien van een duidelijke omschrijving van de feiten en omstandigheden die aan de klacht ten grondslag liggen en waarom de door Blokker Connect geboden oplossing niet afdoende is.
- De interne klachtencommissie zal in beginsel binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht schriftelijk uitspraak doen, tenzij zij oordeelt dat zij meer informatie nodig heeft of nader onderzoek vereist is. In dat geval zal zij een uitspraak voor een nader te bepalen redelijke termijn uitstellen.
- Aan het indienen van klachten via de interne klachtenprocedure zijn geen kosten verbonden.
- Indien klager zich niet kan vinden in de uitspraak van de interne klachtencommissie is er de mogelijkheid het geschil voor te leggen aan één van de in het volgende artikel vermelde externe mediators.
Externe geschillenbeslechting
- Wanneer de interne klachtenprocedure is doorlopen, is er de mogelijkheid het geschil voor te leggen aan één van de in lid 2 genoemde externe mediators.
- Blokker heeft twee MfN geregistreerde mediators gevonden die bereid zijn om in geschillen tussen Blokker en klager te bemiddelen: mr. Bart Neervoort en mr. Arno Diederen.
- De mediators zijn deskundig en stellen zich onafhankelijk en onpartijdig op. De mediators hebben geen enkele band met Blokker of het Blokker concern. Zij zijn verbonden aan het door zelfstandige mediators uit heel Europa opgezette Europese Platform voor Online Mediation, e-POM.
- Aan externe bemiddeling zijn voor zowel Blokker als klager kosten verbonden. Partijen dragen ieder de helft van deze kosten, tenzij anders wordt afgesproken.
- Je kunt een geschil aanmelden voor mediation via www.e-pom.eu. Een toelichting en stappenplan van de mediation is te lezen in Blokker Connect onder Mijn Inventaris > Importeren uit bestand.
- Aan de rechterzijde ziet u het document genaamd "Geschillenbeslechting - Uitleg en stappenplan Mediation"